fredag den 5. november 2010

New York

Den berømte 5th avenue med sit helt eget pulserende liv - et rent forbrugerhelvede eller mekka... det som man ser på det;)

Gotisk kirke nær Rockafeller Centre - betagende blanding af ny og gammel arkitektur side om side.

Taxi der stoppede ved Central Park og ud steg en horde af røde balloner, en mand og en kvinde:)

Bill board på 7th avenue, hvor vi boede - and it's so true:)

Brandbil ved Ground Zero - Downtown

Smuk trappeopgang i Meatpacking District - Downtown

En af de berømte hundeluftere som N.Y. bl.a. er kendt for. Vi blev enige om at alle hundene var venner:)

Et smukt efterårsfarvet træ i Central Park

Central Park i forårsvejr en søndag i oktober:) Masser af amerikanere luftede hunde, løb, cyklede og fik taget bryllupsbillder alt imens vi sad på en bænk og indtog dejlig mad fra Whole Food Store:)


Downtown - med de karakteristiske nødudgangstrapper og selvfølgelig et lille diskret amerikansk flag;)

N.Y. er mangfoldighedernes by - og sådan kan man altså snildt se ud en helt almindelig søndag i Central Park:)


For lige at understrege hvor mærkelige amerikanerne kan være har jeg medtaget det her billede, som min veninde tog. Det er en Jane Austen Action Figure...Say WHAT?!? haha...vi fandt den i en rigtig fed gift shop der var tilknytte New York Public Library

MMMmmmm... Loads of Ice Cream. Frozen Yoghurt var et nyt hit hos mig:) Og ellers blev vi fan af forholdsvis Milk and Cookies og Triple Caramel fra Ben and Jerry's
Jeg fik vist aldrig vist så mange billeder fra N.Y. som jeg egentlig havde tænkt mig, så her kommer lige lidt flere random pics fra en fantastisk tur:) Jeg kreerer nok også et lille indlæg om tøj/shopping og om slik/mad i N.Y på et tidspunkt, hvis I er interesseret?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar