mandag den 25. november 2013

Biscotti a la MUMS





credits: M-U-M-S.blogspot.dk


Julen er lige om hjørnet, og det kribler i mine fingre for at julehygge med alt hvad det indebærer af hjemmebag, pynt af træ osv.
MEN det er jo ikke december endnu, så jeg gik på kompromis med denne jule-biscotti.

De er nemme at lave og smager rigtig godt til en god varm kop te eller kaffe. Og så er det knap så usundt bilder jeg mig selv ind, da de er fyldt med nødder, tranebær, æg og nå ja... noget sukker :-)

Du skal blot være lidt tålmodighed, når du ælter massen til en sammenhængende dej, da det tager lidt tid for væsken fra æggene at binde massen sammen.
Men ellers easy peasy :-)


How to do:

1:
Tænd ovnen på 175 grader (ikke varmluft)
Bland følgende ingredienser i en skål og ælt sammen til en sammenhængende masse:

300 g mel
200 g sukker
100 g brunt farin
1 tsk stødt ingefær
1 tsk kardemomme
1 tsk bagepulver
100 g mandler
50 g usaltede pistacienødder
tranebær efter smag og behag (jeg brugte ca. 1/2 lille pose tranebær)
3 æg


2:
Rul dejen ud så den er ca. 35-40 cm lang og ca. 1 1/2 - 2 cm tyk.
Del dejen i 2-3 stykker og bag ved 175 grader i 20 min.

3:
Tages ud af ovnen og skæres i aflange stykker der er ca. 2 cm brede.
Bages 20 min ved 120 grader.

4:
Tages ud af ovnen. Stykkerne vendes, så de også bages på bagsiden.
Bag i 20 min ved 120 grader.
Tag ud og køl af. Pak dem lufttæt, så de holder sig sprøde.


GOD FORNØJELSE :0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar