søndag den 20. februar 2011

Sour Sweet Cupcakes


Økologiske citroner - masser af økologiske citroner - både reven skræl og saft 

Citron-birkes cupcakes der står til afkøling efter at været blevet hevet ud af ovnen...

Citron-birkes cupcake up close...

Endnu et fint billede af nybagte cupcakes...Ja, min indre papparazzi har det med at gå over gevind når begejstringen over ny- og hjemmebagte sager finder vej i mit køkken ;-)

Hihi... endnu et billede af cupcakes til alle jer der ikke har fået nok endnu, og for bare lige at bevise at min indre papparazzi er virkelig nok ;-)

Icing in the making... citron, citron, og atter citron og philidelphia-ost og en masse andre ingredienser man som bager skal lukke øjnene for... Ingen har sagt, at det skulle være sundt med cupcakes, men mon ikke al den citron opvejer de usunde ingredienser ?!?! ;-)



Icing nu på cupcakes

Liiiige et ekstra billede af icing på cupcakes :-) Læg mærke til rustikt swirl :-)

Cupcakes nu med icing OG birkes ...

Og et til...


Sådan ser en citron-birkes cupcake ud, når man fjerner papirformen inden man sætter tænderne i den:-)
Mmmmmm...


Mange citroner og birkes senere... Citron-Birkes-Cupcakes!!! :-)

Kombinationen af det søde og det syrlige fra de økologiske citroner er helt perfekt og den knasende og luftige krumme som selve cupcake-dejen får, takket være de blå birkes, er helt eminent ;-)

De smagte SÅ lækkert - det var både min veninde og jeg enige i, men netop fordi kvaliteten er så god og råvarerne er i orden får man hurtigt tilfredstillet sin lækkersult (læs: jeg synes én cupcake var rigeligt, men der røg liiiige en ekstra halv ned - det klart;-)).

Første gang jeg smagte bagværk med citron og birkes var i London, hvor jeg smagte en citron-birkes muffin med citronglasur, der smagte så Londons traffik gik i stå og englenes sang overdøvede de stille gader. Siden da har jeg lovet mig selv og min veninde at den fornøjelse skulle hun også have. I New York er de også yderst begejstret for kombinationen citron og birkes, og de bruger det faktisk lige så meget som vi i Norden bruger kanel, hvilket jeg synes er lidt sjovt (ikke haha, men bare sjov lille info at vide ;-)).
Derfor faldt mit valg straks på citron-birkes cupcakes, da jeg så en opskrift på dem i min nyindkøbte bagebog (se gårsdagens indlæg) og det har jeg ikke fortrudt, for hold nu op hvor smagte de godt :-) 

Hvis nogle af jer er interesseret, skal jeg nok smide en opskrift op en af dagene, men det bliver ikke i dag, for jeg skal nå en masse inden jeg skal ud ad døren om... snart!


God søndag allesammen og nyd solskinsvejret :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar