lørdag den 19. februar 2011

En solrig lørdag med søde indtryk

Min silhuet ... og dog... nok snarere et billede af min indpakning: Kæmpe dynjakke (Rützou), strikket pandebånd (Stig P) og strikket halstørklæde (home made by my mom).

What to choose??? :-)

Til den søde tand...

Til den sunde, men lækre sult...


Billederne er taget med min Iphone, så undskylder kvaliteten af dem på forhånd ;-)



Ahhh... elsker københavn i solskin:-) Alt tager sig bare smukkere ud!
Jeg mødtes med en veninde og gik tur rundt om de poetisk smukke søer, hvor svanerne flød elegant rundt i det iskolde vand der reflekterede solstrålerne på eventyrlig vis. Til at varme os på havde vi henholdsvis the og chailatte fra Kaffeplantagen. Dejlig tur :-)

På cykelturen hjem var jeg lige et smut (det er en underdrivelse, for endte med at stå der i laaaang tid) i Bog og Idé for at se på koge/bagebøger. Jeg elsker mad og elsker kogebøger! Jeg elsker at kigge i dem for at få inspiration, se de flotte appetitvækkende billeder og få ny viden om råvarer, krydderier osv. Tit synes jeg, at jeg bliver inspireret til at finde på egne opskrifter og kombinationer bare ved at have suget til mig fra diverse kogebøger gennem tiden (et lang billigere fif end at købe).

Nå, men jeg var en pige med en mission... Jeg har nemlig gerne ville prøve at bage cupcakes længe, men har aldrig rigtig gide at købe en hel bog om dem, for lets face it - hvor tit spiser man lige en cupcakes eller tyve (som der sikkert bliver ud af en opskrift)? Nå, men efter et stykke tid (og med aftagende forfrysninger) havde jeg fået samlet mig en god bunke af (dyre) kogebøger: Trine Hahnemanns kogebog Sund Mad - Hver dag (som jeg har smugkigget i før), Rikke Grybergs: Byens bedste brød (æææælsker nemlig godt brød) og sidst men absolut ikke mindst Leila Lindholms A Piece of Cake, som uden tvivl er den største synder blandt de tre mulige inspirationskilder :-)


Jeg kunne derfor, som I nok kan se, have købt mig fattig i kogebøger, men jeg tog mig sammen og gik derfra med kun én af dem... og beslutningen var... A Piece of Cake! :-)

Så i dag skal der bages cupcakes og hvis den plan lykkedes skal jeg nok poste resultatet ;-) Er så glad for min nye, søde kagebog fyldt med delikate opskrifter på diverse kager, cupcakes, tærter og brød :-)

Ps:
 Trine Hahnemanns kogebog, som jeg i øvrigt synes er en rigtig dygtig madskribent, skal med mig hjem næste gang, for den rummede nogle lækre supper foruden en masse andre lækre middagsretter, dejlige brød og skønne kager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar