fredag den 21. januar 2011

Stella McCartney Fall 2011

















Ja, okay der er heldigvis rimelig lang tid til det er efterår 2011, men derfor kan vi jo godt snuse til de kommende tendenser, og lade os inspirere til hvordan vi kan gå klædt mens det stadig er køligt ;-)

Stella McCartney kan et eller andet! Hvad det er skal jeg ikke gøre mig klog på, men når jeg ser hendes tøj får jeg fornemmelsen af at hun ved hvad hun laver ;-) De stærke farver (grøn, rust og rød) er en flot kontrast til de mere diskrete farver (beige/nude og sort), og de enkle linjer gør looket meget raffineret. Idéen med at klæde sig på tone i tone som det røde sæt, der går fra skrig-rød til vin-rød (bourdeaux) og det rustfarvede sæt, der bevæger sig i gullige, orange og rustfarvede nuancer, er så hot, fordi det gør looket mere interessant uden at det bliver overdressed. Legen med de grafiske mønstre som McCartney har benyttet til både skjorter og kjoler er chikt og lady-like på den ikke-mormor-agtige måde. Stella har ligeledes leget med længderne i form af trekvartærmer, stumpe-bukser og lange shorts.

Sidst men absolut ikke mindst er de to sorte selskabskjoler simpelthen to die for! :-) Ejjjj de er så fiiiiine og giver mig associationer om en moderne Jane Austin med underspillet sensualitet i form af blonder, ingen dybe udskæringer der overlader en masse til fantasien, og fokus på lamsebamse-benene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar