torsdag den 7. oktober 2010

Kartoffel-squash-porre-suppe



Når det er koldt udenfor er suppe bare virkelig godt.
Når man er sløj (forkølet m.m.) er suppe bare endnu bedre:) Derfor lavede jeg en kartoffel-squash-porre-suppe med seranno-skinke og rugbrøds-croutoner til. Opskriften har jeg fundet på nettet, men jeg har igen fiflet lidt med den:) Suppen var supernem at lave og smagte dejligt:)

Til 1-2 pers.:

Ingredienser:
1-2 bagekartofler
½ squash
1 porre
1 terning hønsekøds bouillion
lidt frisk grøn chili
2-3 store blade frisk basilikum
½ dl. mælk
salt
peber

Fyld:
seranno-skinke (1 pk.)
rugbrød (1-2 skiver)

How to do:
1. Tænd ovnen.
2. Skræl bagekartoffel og skær den, squash og porrer i grove stykker.
3. Grøntsagerne og tyndskåret chili hældes i gryde og den fyldes med vand til grøntsagerne er dækket.
4. Koger i ca. 15 min. til grøntsagerne er møre.
5. Imens suppen koger forebereder du fyldet: Læg bagepapir på bageplade og læg seranno-skinke ud herpå. 6. Rugbrød skæres i tern og lægges også ud på bagepladen - drys med olivenolie og salt. Begge dele steges i ovnen i 10 min mens suppen koger færdig.
7. Efter de 15 min tages suppen af blusset og blendes med stavblender i gryden.
8. Tilsæt ½ dl. mælk, salt, peber og frisk basilikum og lad suppen koge i ca. 10 min.

Suppen serveres rygende varm og pyntes med seranno-skinken og rugbrøds-croutonerne og evt. lidt frisk basilikum.

Bon appetit;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar