fredag den 8. oktober 2010

Får du nok pandekager?

Min stak af pandekager:) Den ser måske lidt beskeden ud, men der er flere end man lige umiddelbart skulle tro;)

Pandekage med vanillieis og solbærsyltetøj - haps!

Uhhhh...pandekage med banan og chokoladesovs:D Som det hører sig til i ethvert køkken har jeg snydt lidt, for jeg spiste faktisk også lidt vanillieis til;)

Pandekager strøget med sukker og drysset med citronsaft er en engelsk tradition og blandingen af surt og sødt er faktisk rigtig lækker selvom det måske lyder lidt underligt:)

Nej vel?! Pandekager får man ikke ofte nok, og det er en god efterårs-spise;) Jeg har haft lyst til pandekager længe, og i går skulle det være:) Så jeg tog pande, palet og råvarer i hænderne og kastede mig ud i old school cooking - de gode gamle pandekager. Jeg lavede en halv potion, så derfor er der ikke en kæmpe stak, men der var rigeligt og jeg fik lidt forskelligt fyld som i kan se;)

Pandekager minder mig om min barndom, når min mor bagte pandekager til os (mmm...), og om Paris, hvor man kan købe pandekager med diverse fyld på ethvert gadehjørne. Første gang jeg smagte en pandekage med chokolade og banan var faktisk i Paris lige i nærheden af Centre Georges Pompidou - det var hygge:)

Jeg har altså ikke skrevet en opskrift på pandekager, da jeg tænker at I sikkert allerede har en pandekageopskrift, men sig til hvis I gerne vil have jeg gør det:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar