lørdag den 30. oktober 2010

Boooooooo....


Skal I fejre Halloween? Og hvad synes I egentlig om den "tradition"?

Jeg er lidt ambivalent, for synes det er SÅ hyggeligt med udskårne græskar der lyser op i mørket og synes man kan få så mange sjove ulækre/uhyggelige Halloween-ting i butikkerne til fester osv. Men omvendt synes jeg også, at det er lidt underligt, at vi tager den tradition til os i DK, når vi i forvejen har Fastelavn som er vores boller eller ballade-dag med udklædning osv. Men amerikanerne kan altså et eller andet med med at skabe en stemning og det tror jeg at vi dansker er lidt suckers for;)

Halloween er oprindeligt en ikke-kristen skik man havde for at fejre de døde. Kort og godt:) Og så ved I det:)

God lørdag og god Halloween (nu hvor DK åbenbart har valgt at tage den begivenhed til sig;))
Og husk at både Tivoli og diverse i-byen-steder fejrer Halloween - altså minus udklædning, men sikkert rigtig god stemning. Jeg tror selv, at jeg skal have 'nogle på Kassen' (Nørrebrogade), for så at de havde pyntet så (u)hyggeligt op til Halloween<;o) Desuden ved jeg, at Le Gammeltoft fra P3s Ungabunga gæster Gefährlich i aften for at fejrer Gefährliches fødselsdag. Måske man også lige skulle kigge forbi der?

PS: Ja, ved altså godt at Halloween først er i morgen søndag, men i byen bliver det fejret i aften;)


Billederne er lånt fra nettet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar