mandag den 8. juni 2015

IS-GUIDE TIL KBH OG OMEGN

source: Hanna.elle.se

Jeg har altid elsket is!
Is-pinde, vaffel-is og liter-is.
Jeg elsker alt fra delikat gelato til DK flødeis som Hansens is, og tyk, vulgær amerikansk is som Ben&Jerry's.

AMAGER:
Af rigtig gode is-steder i KBH og omegn kan jeg anbefale Ismageriet som ligger i samme retning som min familie bor, så jeg er og har været en flittig gæst dér. Mine favoritter er deres Straciatella, deres Amager-is (hvid chokolade med citron og rålakrids) og ja, faktisk dem allesammen. Besøg stedet og du vil vide hvad jeg mener. Men husk din tålmodighed – der er altid lang kø (suk)!

FREDERIKSBERG:
Frederiksberg Chokolade isbutikken  er virkelig et lækkert sted med hjemmelavet is og guf. Og så kan man få dyppet sin vaffel i chokolade. Mmmm... Det er rigtig god kvalitet og det kan man smage.
Min yndlings-smag herfra er bl.a. gulerodssorbet (ja, det lyder underligt – men skal smages) og deres blåbærskum. Deres saltlakrids-krymmel smager også farligt godt.

ØSTERBRO:
Olufs is laver hjemmelavede, italienske ispinde som smager rigtig lækkert.

NØRREBRO:
I Stefansgade på Nørrebro ligger en lille isbiks der hedder Isværket som serverer Hansens is. Lokalt besøgt og en hyggelig lille biks.



**************


If your visiting DK, you should drop by the following ice cream stores to get a really delicious ice cream in a cone or cup or try a gourmet popsicle.
Homemade and really yummy...

Ismageriet – Amager
(Too good to be true, the line is always long, so be patient. All good comes to those who wait)

Frb Chokolade isbutik – Frederiksberg
(don't be fooled by their not so nice site – their ice cream and homemade "guf" (= marshmallow puff cream) is so delicious)

Olufs is – Østerbro
(gourmet popsicles made the Italian way)

Isværket - Nørrebro
(very local joint that serves Hansen's Ice Cream – a Danish Brand)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar