torsdag den 12. marts 2015

Peanut Butter Chocolate Chip Cookie

source and credit: M-u-m-s.blogspot.dk

De her peanutbutter chocolate chip cookies er virkelig lækre. De er sprøde, men også lidt chewy, og salte og søde på en og samme tid. Chokolade sammen med peanutbutter er en dejlig kombination man ikke kan komme uden om.

Opskriften jeg brugte er den her.
Jeg tilføjede blot noget chokolade (som efter min mening ikke kan undværes) og så skar jeg ned på mængden af sukker (brugte 1/2 cup og ikke 1 cup sukker). Jeg brugte farin der hvor opskriften siger "brown sugar". Jeg har aldrig bagt eller smagt peanutbutter cookies før, men de er så gode og nemme at bage, så det er ikke sidste gang jeg gør det. Man får en kæmpe (!) portion ud af opskriften, så der er rig mulighed for at forspise sig og forkæle dem man holder af ;-)

Tip: sørg for at der er luft mellem cookiesene når du ligger dem på bagepladen, da de hæver op. På billedet kan I se min første bageplade med cookies ... det blev lige crowded nok. De næste to plader blev bedre (... jeg sagde jo det blev en stor portion) :-)


Bon appetit...



****************


Really delicious recipe for peanut butter chocolate chip cookies.
I've never tried to bake peanut butter cookies before nor tasted it, but the recipe I used was a succes.
Salty & sweet, crunchy yet chewy ... so good. I just added some chocolate chips and cut down on the white sugar (I used 1/2 cup and not 1 cup).

Really easy to bake and you get a huge portion so there's enough for sharing :-)


Bon appetit...


Bonus info: the cookies get a lot bigger once they're in the oven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar