onsdag den 11. februar 2015

MY NEW IMAGINARY FRIEND

Lena Dunham

Source: nytimes.com
Credits: Benjamin Lowy
Jeg har lige læst NOT THAT KIND OF GIRL af Lena Dunham.
Hold nu op, den var god.

Dunhams essays og små brudstykker fra hendes indtil nu levet liv emmer af humor, originalitet og refleksion. Hun skriver godt, levende og med en ømhed og oprigtighed der både rammer en, men også bevirker at man som læser krummer tæer.

Jeg ville ønske, at jeg kendte Lena Dunham personligt, for hun virker fantastisk med alle sine små spøjse tvangstanker og hendes skæve opfattelse af alting.
Jeg bliver glad i låget af at vide, at sådan en som hende eksisterer i den verden vi også bebor.

Dunham får det perfekte, det ideelle og det almindelige til at synes røv-hammerende kedeligt.

Hvis ikke du har læst 'Not that kind of girl' allerede, så skynd dig og få fat i den.
Den fik mig til at grine, tænke over stort og småt og jeg sad tilbage med en følelse af berigelse efter at have læst hendes memoirs.
Den er ganske enkelt usædvanlig underholdende.



*************


I've just finished reading NOT THAT KIND OF GIRL by Lena Dunham.
And what a pleasure!

She made me smile, laugh, think and most important she made me feel enriched in some sort of way.

Dunham makes being perfect seem absolutely boring, and I'm so happy to have read her "memoirs" since she's truly an inspiration for all of us young women who feel that we have to live up to way too many things while only having 24 hours a day and only having one life (except for those who believe in reincarnation and Buddhism).

I wouldn't mind having Dunham as my friend since she seems absolutely fantastic with her humour, her weird perspective on things and her obsessive thoughts about almost everything.
And I'm sure that once you've read NOT THAT KIND OF GIRL, you'll feel the same ... 


source: goodreads.com


Ingen kommentarer:

Send en kommentar