tirsdag den 17. februar 2015

Irriterende Madtrends ? // Annoying Food Trends ?

source


Hvis I lige som jeg er meget glad for mad og snacks (både sunde og usunde – det ene udelukker ikke det andet i min verden), så følger I nok også med lidt hist og her og suger til jer af inspiration, tendenser og madtrends.

MEN det kan også godt gå hen og blive lige lovlig anstrengende med al den mad-mode. Pludselig spiser alle skyr, sunde daddelkugler, pizza med blomkålsbunde, juicer ALT og det hele skal helst være uden gluten eller LCHF.
Men hvad har en god, mættende kartoffel nu gjort os, alm A38 uden tilsat protein eller et almindeligt glas appelsinjuice uden kål og rødbede osv?

Jeg tror på, at man dybest set kan spise alt her i verden (selvom jeg venter lidt endnu med at kaste mig over insekter...) så længe man spiser alt med måde. Og mådehold, ja det lyder kedeligt og får en til at gabe bare man tænker på det. MEN der er sgu nok noget om det. Daddelkugler er sunde, men ikke hvis man spiser 20 og/eller kværner en pose matadormiks on the side, for dadler indeholder mægtig meget frugtsukker.
 Og så er der den rigtig kriminelle pasta... uha, en rigtig LCHF'er vil sikkert skælve bare ved tanken, men italienerne har jo dyrket den mægtige spise i generationer og hører vist ikke til blandt verdens fedeste. Så træk vejret, tænk dig om, varier din kost og hold igen når du er mæt, så kan det ikke gå helt galt.

Og nej, jeg er ikke hellig, men jeg er heller ikke fan af illusioner og jeg tror ikke på, at en bønne kan erstatte en pomfrit. Jeg elsker mad og spiser gerne meget af det, gerne varieret (ellers bliver jeg ganske enkelt træt af livet), men også den forarbejdede sukkermasse-blandet-med-gris-slags.


Nå, det blev en lang smøre, når jeg egentlig ville linke til en lille tanke om madtrends
der er ganske underholdende :-)


***********************

You've probably heard about it... it starts out as an innocent idea and then all of a sudden it's everywhere. You can't go online or read a magazine or turn on your TV without hearing about it...
FOOD TRENDS.

Who doesn't like eating healthy as well as unhealthy and a lot. I know, I do.
I like bliss balls made with dates and chia seeds etc as a "healthier" snack, juice made with cabbage, fruits etc and vegetables as a side order to my meal, but I don't believe in lying to myself and pretending green beans replace fries. They simply don't. I like beans, but then I think of them as green beans. Nothing more  – nothing less. I don't trick myself into thinking, I get happier, healthier or skinnier by going LCHF or eating RAW or only drinking juice.

I'm not trying to be holy. No way, I eat a lot including gluten, processed candy such as gummy bears as well as greasy take out, but I also eat vegetables, yogurt with protein etc.
Does that mean you should do the same? Not at all. You should enjoy your food, listen to yourself & your body and eat varied or whatever works for you.

So, this was a long monologue when all I really wanted was to show you an amusing  link I found about food trends (However, it's in Danish, so it's only for Danish readers... sorry, but if you read my comment, I guess, you kinda get the picture. If not, try google translate)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar