onsdag den 21. maj 2014

Are pearls a girl's new best friend?





Hvordan har I det med perler?

Jeg kan ikke rigtig beslutte mig.
På den end side er de jo super klassiske og tidsløse, feminine og ja bare pæne.
Men på den anden side bliver perler hurtigt meget damet, hvis det bare er en almindelig perle-ørestikker.
Jeg synes i hvert fald, at jeg hurtigt bliver damet eller lille-pige-agtig at se på, når jeg fifler med perler.

Men nu har jeg haft kig på perler i et stykke tid – som mange andre her på kloden – og jeg er svært begejstret for Lone Kejsers (PØNT) nye perleørering med lysegrå Akoya-perler. Den grå perle gør looket mere råt end den klassiske hvide perle. Og designet gør, at øreringen bliver mindre pæn, men mere tjekket at se på (ja, undskyld mit mormor-ordforråd).

Jeg har samlet lidt perle-goodies til jer her som inspiration 
Fra venstre: Pico (500 kr), Jane Kønig (ca. 2.600 kr), Jane Kønig (750 kr) og Pønt (1000 kr).

Lone Kejsers ørenring er massivt guld og ægte kulturperler. 
Picos ørenring er forgyldt sølv og perlerne er fabrikerede perler, der er belagt med knust perlemor.
Jane Kønig er også forgyldt sølv, men med ferskvandsperler.

Har I en favorit ?



**************

How do you feel about pearls?

I can't decide. Some days they're really timeless and classy and feminine, yet other days, I think pearls are way too pretty and lady-like for my taste. But with the right design and the right pearl (color, size, real/fake) pearls can be quite a must have :-)

I've selected a few Danish designers' take on the classic pearl earring.
From the left: Pico: gold-covered silver with fake pearls (fabricated pearls covered in crushed pearls), Jane Kønig: silver covered in gold with real pearls,
 Lone Kejser (PØNT): massive gold with Akoya culture pearls (grey pearls).
See links above under the pictures for more info.

Which one is your favourite?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar