fredag den 17. januar 2014

Alfabet af Leise Dich Abramsen // Pynt til din væg



source: stilleben.com

Måske er det fordi, at jeg læser dansk og har en forkærlighed for sprog, skrift og bogstaver i det hele taget, men jeg synes, at de her alfabet-plakater designet af kunstneren Leise Dich Abramsen er noget så fine.
Hendes fortolkning af alfabetet er både genkendeligt og nyt på én og samme tid, og så har det grafiske syn på vores modersmåls bogstaver en stærk signalværdig. Jeg synes, at det er sjovt at sidde og finde nye motiver i bogstaverne. Fx ligner o'et en donut, m'et et bjerg, i'et en slikkepind, h'et en seng osv.
Jeg kan snildt forestille mig Leises alfabet i mit hjem.

Men nu til det svære... hvilken farve baggrund skal man vælge?
(pst... der er endnu (!) flere valgmuligheder på stillebens hjemmeside)


***********

Cool prints of the Danish alphabet by Leise Dich Abramsen.
I love the idea of letters resembling other objects such as donuts, lollypops, mountains etc.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar