fredag den 27. december 2013

Lakridstranebær-cookies



       Credits: m.u.m.s.blogspot.dk
Opskriften er inspireret af Bülow

De her småkager smager supergodt med deres lidt specielle lakridssmag og de syrlige tranebær.
Og så er de supernemme at lave.
Husk blot at tage smørret ud før du går i gang, så det er nemt og blødt at arbejde med.


Det skal du bruge:
200 g hvedemel
125 g smør
2 dl sukker (1 dl brun farin og 1 dl sukker)
1/2 tsk bagepulver
30 g lakridspulver (jeg brugte både Urtekrams og lakridspulver fra Tiger. Begge er gode.)
70 g tranebær
15 stk Bülowlakridser skåret i små stykker (disse kan sagtens udelades, jeg brugte de salte)
1 æg

Alle ingredienser blandes sammen i skål til det er en fin, sammenhængende masse.
Dejen rulles til en pølse og den ligges på frys i 1/2 time.
Tænd ovnen på 180 grader (varmluft).
Skær dejrullen ud i skiver. Originalopskriften som jeg fulgte skrev i 1 cm tykkelse, og de blev gode, men for at få flere småkager som muligt vil jeg anbefale af du skærer dem i ca 1/2 cm tykkelse.
Bag småkagerne/cookies (afhænger af den tykkelse du skærer dem) i 10 min.

Hvis du ikke er cookie monster så kan du sagtens dele dej-rullen, og nøjes med at lave halvdelen og så gemme den anden halvdel i fryseren, så du altid har hjemmebagte småkager du kan lave på ingen tid.

God fornøjelse!


*****************

Really easy to bake and delicious licorice cranberry cookies...
If you want the recipe, don't hesitate to write me, and I'll give you a translation of the recipe above.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar