onsdag den 18. december 2013

Christmas // JUL








source: pinterest




Er I i julestemning?
Jeg er faktisk ikke helt i julestemning, men det skyldes måske bare travlhed og opgavehelvede ;-)
Jeg håber på at få tid til at lave lidt konfekt i den kommende weekend, og så skal jeg nok dele lidt opskrifter med jer ;-)

I år vil jeg bl.a. prøve at lave nogle lakridssmåkager med tranebær a la Bülow, og nogle lakrids konfektkugler. Rosiner og svesker ligger allerede i blød i rom og cognac, så det skal nok blive lækkert. Imens finder jeg guldstøv, kakao-nibs, frysetørret hindbær, kakao og lakridspulver og violer frem, så der kan blive pyntet konfekt til den helt store guldmedalje.


********

Do you feel christmasy yet?
I'm not quite there, but I blame a hectic schedule and also my thesis :-)
However, my plan is to make my annual christmas sweets this weekend, and I promise to keep you posted on that project so you can get some inspiration.

This year, I have plans of making licorice sweets in the attempt to try something new (yes, I know; it's ground breaking... ahem...), and raisins and prunes are already soaking in alcohol, so so far it looks rather promising.
And now to the most important part of making sweets: the pimping part!
I have gold dust, dried cocoa pieces, licorice powder, raspberry dust etc
So it's going to be a fucking party, if you ask me ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar