tirsdag den 24. september 2013

Barcelona Tip #1





Source & credits: own pictures // mmbloggen
The pictures are taken with iPhone, hence the poor quality.

Kiosko's adress: Avinguda del Marquès de l'Argentera, 1 08003 Barcelona
 

Var det ikke engang H.C. Andersen der sagde: "at rejse er at spise"?!?.... ahem, nå ikke :-)
Men for mig er det at spise god mad i hvert fald en stor del af det at rejse.
Derfor vil jeg dele nogle af de gode spisesteder vi fandt i Barcelona. For der er virkelig også mange turistfælder i Barcelona, hvor du kan få lunkne, slatne friturefritter der aldrig har set skyggen af en glad kartoffel, uappetitlig og fedtsvømmende tapas, og andenrangs rødvin.
Så se dig for i storbyens madmekka.

Det første tip jeg vil dele med jer er burger-rastauranten: Kiosko.
Hånden på hjertet er det stedet hvor jeg har fået den bedste burger i lang tid. Alt er hjemmelavet (lige fra bollen, aioli, de grove håndskårne fritter og den spanske chiliketchup med spidskommen). Konceptet er simpelt; du sammensætter selv din burger og dit tilbehør ved at afkrydse en liste, som du så afleverer i kassen, hvorefter du får et nummer. Hvis du er vegetar er det ikke noget problem, for de har også kødfri-burgere.

Stedet er voldsomt populært, så forbered dig på lidt kø og på at du mænger dig med de lokale når du er der i rush hour. Ved sen frokosttid er der meget bedre plads. Ja, jeg spiste der to gange mens jeg var i Barcelona. Så godt var det :-)

Vi oplevede kun god service, hyggelig atmosfære, og virkelig lækre kvalitets-burgere.
Så tjek det ud hvis du en dag render sulten rundt i Barcelona.

Nå ja, jeg har ikke taget billeder af selve maden af to årsager:
1. jeg var for ivrig efter at spise min mad.
2. billeder af mad ser sjældent appetitligt ud, så er fantasien bedre.


***********

If you're in Barcelona you should try out the burger place: Kiosko.
It's a really nice place, everything is homemade and the service is good.
It's really popular in rush hour, so be prepared for a queue and to mingle with the locals.

Oh and btw; I don't have any pictures of the actual food, since I was too eager to eat it (oops). But also because pictures of food rarely look delicious. So use your imagination, or even batter; check out the place when you go to Barcelona.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar