mandag den 24. januar 2011

Rødbedesalat a la Chilimili


Ja, billedet yder bestemt ikke salaten retfærdighed, men godt smagte det :-)

Idéen til denne frække og utrolig smukke rødbedesalat kommer fra mine besøg hos Chilimili, hvor jeg ofte vælger deres rødbedesalat. Jeg har spist den så mange gange, at jeg har luret ingredienserne og nu har jeg så selv prøvesmagt den og kan kun sige: en, to, tre - sæt i gang! :-) Jeg er nemlig ikke så glad for varm rødbede (fx tilberedt i ovnen), men rå rødbede smager helt anderledes og sundt er det jo! :-)


Rødbedesalat til 1-2 personer (afhængig af hvor meget du/I spiser (hovedmåltid eller som tilbehør))

En reven rødbede (husk at stikke klør 5 ind i en plastikpose inden du skræller/river rødbeden, så dine hænder ikke ligner et road kill ;-))
En reven gulerod
Et skrældet æble skåret i små stykker
Rosiner
Mandler
Lidt citronsaft

Alle ingredienserne blandes i en skål og serveres :-)


!MUMS!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar