mandag den 17. januar 2011

Brunch på Kalaset


 





 


I lørdags var min veninde og jeg på Kalaset for at spise brunch og jeg må med det samme sige at nummenums det smagte godt. Nøgleordene er hjemmelavet og økologisk! :-)

Hjemmelavet ketchup, hjemmerørt fetaost- og oliventapnade, hjemmebrygget juice/smoothie (hindbær og appelsin), røræg rørt op med soltørrede tomater, løg og kryderurter, så det smagte udsøgt, ovnstegte samsøekartofler og dejlig sprødt bacon plus nogle frække små chilipølser on the side. Desuden fik man dejlig frugt (melon, vindruer og appelsin) foruden det lækreste brød; fugtigt men med sprød skorpe, som vor mormor ville have bagt det :) Og ja, speaking of 'mormor', så hed dem brunch vi valgte også Mormor :-) Du får alt dette og mere til (ja, har ikke engang været hele tallerkenen rundt) for 99 kr. Hva' sir' du så? ;-)

Til dem der er vegetarer og veganere er der også en herlig brunchmenu fx bestående af tofu og en masse andre herligheder, som jeg ikke kan huske, og de lå prismæssigt under de 99 kr.

Til brunchen fik min veninde deres varme chokolade med flødeskum, skumfiduser, chokolade og hindbær og jeg fik en varm chailatte med chili. Jaaaaa, vi gik all in den dag ;-) Jeg tror ikke jeg skal have chili en anden gang i min chail. Ikke fordi det ikke smagte godt eller var for stærkt, men fordi det virkelig krillede i halsen på den knap så fede måde. Den varme kakao var et hit, hvis du sku være i tvivl ;-)
 
Stemningen på Kalaset er helt i top, levende lys, hvert bord er forsklligt i form og farve og med gamle afspillere hængende på væggene, loppemarkedfund (fx bordene), messingstager, folk der spiller backgammon og kvalitetsmad og drikke... ja, så kan man næsten ikke forlange mere ;-)

Min vurdering: Hvad venter du på??? :-)

Psstt... Er du ikke til brunch er der et stort menukort at vælge fra. Fx kan du hapse en dejlig burger med samsøe-kartofler, hjemmerørt mayo og ketchup. Btw, så er alt Kalaset serverer økologisk (i hvert fald så meget som muligt).


1 kommentar: