onsdag den 13. oktober 2010

Pssttt...

Vinderbilledet fra World Press Photo 2009 - Kvinde der råber fra en tagtop i Theran i protest over det netop overstået præsidentvalg, 24. juni. Billedet er taget af italienske Pietro Masturzo.

Politikkens hus huser fra i dag af udstillingen World Press Photo 2010:) Der er forskellige kategorier som sport, natur, portrætter, kunst og underholdning, hverdagsliv, nyheder, nutidig problematikker osv.

Jeg så sidste års udstilling med en veninde og den var virkelig interessant, flot, betagende og chokerende på en og samme tid. Man forstår pludselig hvor lille en brik man er i en verdenssammenhæng!

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg skal opleve udstillingen igen i år. Faktisk skulle jeg have været afsted i dag, men jeg er desværre stadig ret sløj og forsøger at blive rask til N.Y. på fredag. Men da udstillingen løber frem til d. 8. november har jeg planer om at besøge udstillingen når jeg er hjemme igen fra N.Y., og i så fald skal jeg selvfølgelig nok blogge om det:)

I kan se mere om udstillingen og åbningstider her http://www.aok.dk/udstilling/world-press-photo-2010

World Press Photo galleri med info om billederne:
http://www.worldpressphoto.org/index.php?ption=com_photogallery&task=blogsection&id=20&Itemid=257

God onsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar